Het verleden, hoe kwam u vroeger aan leads?

Jaren was het binnen halen van leads via telemarketing heilig. Met een bellijst waren velen bureau’s in staat om voor u de juiste leads te kwalificeren en binnen te halen. Door wetgeving van o.a. het Bel-me-niet register en de vermoeidende energiemaatschappijen is telesales een middel wat nauwelijks nog effect heeft. Ja iedere ondernemer probeert het een keer maar na het betalen van bedragen rond de €5000 en een mislukte pilot gaat niemand er mee door.

Opkomst van Social Selling

Alle problemen met telesales ter spijt u wilt toch uw dienst onder de aandacht brengen van uw potentiele klant. Hedendag is dit een stuk eenvoudiger geworden, namelijk via Social Selling. Social Selling is uw bedrijf of dienst onder de aandacht brengen via social media bij uw potentiële klant. Voor business to business bedrijven verloopt dit voor 99% via LinkedIn. Wij van Lead Monsters hebben een zeer efficiënte en betaalbare manier ontwikkeld om u bij deze verzameling te helpen. En naast een kleine vergoeding voor ons abonnement per maand, betaalt u alleen voor het resultaat.

Wat is de werkwijze van Lead Monsters?

Stap 1 Uw profiel optimaliseren

Wij optimaliseren uw linkedin profiel. Tijdens de samenwerking gaan wij vanuit uw naam leads verzamelen en daarbij is de uitstraling van uw profiel heel belangrijk.

In ons startpakket van €500 optimaliseren wij uw profiel. Wij zorgen voor een goede profieltekst, een goede match met uw interesses en geven u advies over uw profiel foto. Een zakelijke foto in uw profiel is echt een must en uw verhaal moet straks matchen met de pitch die wij voor u gaan versturen.

Stap 2 De pitch

Wij gaan een pitch samen opstellen, wat voor product of dienst biedt u aan en wat zijn de belangrijkste redenen waarom de mogelijke lead met uw in gesprek moet komen. Wij kunnen hier maar 300 karakters voor gebruiken; kortom de pitch moet helder en duidelijk zijn.

Stap 3 Uw doelgroep vaststellen

Wij gaan bepalen wie uw doelgroep is, bent u bijvoorbeeld een schoonmaakbedrijf en zoekt u nieuwe kantoren om schoon te maken, dan bent u waarschijnlijk op zoek naar de facilitair manager. Bent u een website bouwer, dan bent u op zoek naar directeuren of eigenaren. Wij stellen samen met u de lijst op en bepalen de selectiecriteria. Het mooie aan LinkedIn is dat we echt op functie kunnen segmenteren. Naast functie kunnen wij ook op land, eerst, tweede of derede graad connectie selecteren. Kortom, zo gericht schieten op koude leads heeft u nog nooit gedaan.

Stap 4 Lijsten maken

Wij gaan de lijst samenstellen. Wij bepalen samen of de lijst voldoet aan uw wensen en maken een inschatting hoeveel uitnodigingen u nodig heeft voor het gewenste aantal leads.

• Stap 5 Aan de slag

U kiest de abonnementsvorm en wij zullen iedere dag of week uw koude acquisitie uit handen nemen.

Wij doen dit tussen 9 uur in de ochtend en 17 uur in de middag? Nee wij zijn geen 9 tot 5 werkers, maar uit ons onderzoek blijkt dat dan de hoogste hit ratio wordt behaald. In het weekend zullen wij geen mensen benaderen. Wilt u dat wij ons ritme aanpassen kunnen wij dat natuurlijk altijd in overleg voor u doen.